اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  تحلیل بین الملل

نویسنده عراقی| تهدید به تعطیلی سفارت واشنگتن، بازی صهیو-‌آمریکایی است

نویسنده عراقی در یادداشتی تهدید واشنگتن به بستن سفارتش در بغداد را یک بازی صهیونیستی-آمریکایی برای جلوگیری از شکست انتخاباتی دونالد ترامپ توصیف کرد.

نویسنده عراقی| تهدید به تعطیلی سفارت واشنگتن، بازی صهیو-‌آمریکایی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیش از ده روز است که جنجالی رسانه‌ای و سیاسی بر سر احتمال بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد به راه افتاده است. امری که با هدف اعمال فشار بر دولت عراق برای کنترل احساسات ضد‌آمریکایی در این کشور و توجیه هرگونه حمله احتمالی آمریکایی‌ها به مقرهای سازمان «الحشد الشعبی» و مقاومت در راستای منافع انتخاباتی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور ایالات متحده کلید زده شد. 

«حمید مسلم الطرفی» نویسنده عراقی طی یادداشتی که در پایگاه خبری «المعلومه» منتشر شد، تهدید واشنگتن برای بستن سفارتش در بغداد را یک بازی برای جلوگیری از ضرر انتخاباتی ترامپ توصیف کرد.

در این یادداشت آمده است: در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و در کلیه انتخابات دموکراتیک، چند هفته آخر پیش از برگزاری انتخابات، زمان حساس و مهمی به شمار می‌رود و هرگونه لغزش زبانی، خطای محاسباتی یا شتاب‌زدگی در هر تصمیمی پیامدهای منفی زیادی برای رویکرد و گرایش شرکت‌کنندگان در انتخابات خواهد داشت.

وی در ادامه به تجربه آوریل ۱۹۸۰ دولت آمریکا اشاره کرد و نوشت: «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا در سال آخر ریاست‌جمهوری‌اش با [پرونده آزادی کارمندان آمریکایی در سفارت این کشور در تهران مواجه شد] و در عملیات «چنگال عقاب» برای آزادی این گروگان‌ها شکست خورد و هواپیماهای آن در صحرای طبس آتش گرفتند. وی در ادامه از طریق مذاکره نیز نتوانست اتباع آمریکایی را آزاد کند و همان‌موقع امام خمینی(ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، عدم پیروزی کارتر در انتخابات را نوید داد و این امر نیز محقق شد و تنها دقایقی پس از ادای سوگند ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان»، گروگان‌های آمریکایی آزاد شدند.

در این یادداشت آمده است: امروز نیز ما به موعد برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که ۲۰۲۰/۱۱/۳ است، نزدیک می‌شویم و رئیس‌جمهور ترامپ با فشارهای زیادی در مبارزات انتخاباتی خود مواجه است. هنوز برخی ایالت‌های آمریکا شاهد تظاهرات علیه رویکردهای نژادپرستانه ترامپ در پی کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست آمریکا و نیز اهمال دولت آن در قبال شیوع ویروس کرونا هستند که به نوعی سیستم بهداشتی آمریکا را از پای درآورده و این کشور از نظر میزان کشته‌ها و مبتلایان به این ویروس در صدر قرار دارد. 

نگارنده در ادامه می‌نویسد: با بحران تعطیلی، کلیه دستاوردهای مربوط به اشتغال زایی که ترامپ به آن فخر می‌فروخت و میلیاردها دلاری که از کشورهای حاشیه خلیج فارس دوشیده بود، برباد رفت. لذا در چنین شرایطی هر راکتی که به هدف خود برخورد کند، موجب کشته شدن چند سرباز یا دیپلمات خواهد شد و این امر به منزله کوبیده شدن آخرین میخ به تابوت آقای ترامپ به شمار خواهد رفت که به هر کار غیرممکنی برای رسیدن به ریاست‌جمهوری مجدد دست می‌زند.

الطرفی در ادامه سفارت آمریکا را پایگاه نظامی این کشور در بغداد توصیف می‌کند و می‌نویسد: کسی که در بغداد زندگی می‌کند به چشم خود می‌بیند که هیچ حمله‌ای علیه هیأت‌ دیپلماتیک، سفارت یا کنسولگری در این استان صورت نگرفته است و تنها کنسولگری‌هایی که آتش زده شده‌اند، کنسولگری‌های ایران در بصره، نجف و کربلای معلی است و طی چندین ماه تلاش‌هایی نیز برای به آتش‌کشیدن سفارت ایران در بغداد طی اعتراض‌های اکتبر ۲۰۱۹ عراقی ها صورت گرفته اما در این میان اطلاعات گمراه‌کننده و تحریف‌شده‌ای درباره هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در سفارت (پایگاه نظامی) و فرودگاه بغداد و هیأت‌های دیپلماتیک منتشر می‌شود.

در ادامه این یادداشت آمده است: هر فردی که این خبر را پیگیری می‌کند باید از خود بپرسد که آیا این راکت‌ها به یک سفیر، کنسول‌گر، کارمند دیپلمات یا شهروندی که برای دریافت روادید و ..به سفارت آمریکا مراجعه کرده، اصابت کرده است؟ آیا تاکنون حتی برای یک بار، راکتی در نزدیکی سفارت دیگری غیر از آمریکا اصابت کرده است؟ پس چرا سفارت‌های بریتانیا و شماری از کشورهای اروپایی دیگر گرد هم آمدند و بیانیه هشدار صادر کردند و درباره هدف قرار گرفتن هیأت‌های دیپلماتیک هشدار دادند؟ چرا ائتلاف «اتحاد القوی» در این‌باره بیانیه صادر کرد؟ چرا دولت عراق و به طور مشخص وزیر خارجه آن برای فراری‌ها و هیأت‌های دیپلماتیک عزا گرفت؟ اینها تهدید و انذار آمریکا و تحریف‌های رسانه‌ای است که دستگاه صهیو-آمریکایی، آن را هدایت می‌کند تا آنچه که نباید، روی ندهد زیرا زخمی شدن حتی یک سرباز آمریکایی در این زمان، به ضرر ترامپ در مبارزه انتخاباتی کنونی تمام خواهد شد.

نگارنده در ادامه به صراحت میزان جدی بودن مسأله بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد را زیر سوال می‌برد و می‌گوید: ترامپ در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها بی‌پروا است ولی این بعید است که تصمیم متهورانه‌ای مانند بستن سفارتش (پایگاه نظامی آمریکا) در بغداد اتخاذ کند زیرا این امر به معنای شکست مقابل محور مقاومت خواهد بود و به این‌ترتیب به دشمنان دمکرات خود اجازه می‌دهد که از این فرصت برای زدن یک گل دیگر به او استفاده کنند. اما با این تهدید و گمراه کردن افکار عمومی، دولت عراق را در اوج آماده‌باش قرار می‌دهد تا مانع هرگونه هدف قرار گرفتن پایگاه‌های نظامی‌اش در بغداد شود. این یک بازی برای جلوگیری از ضرر در وقت اضافه مسابقه ریاست‌جمهوری آمریکا است زیرا هر گُلی که در این زمان زده شود، گُل مرگبار خواهد بود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول